Een opgefrist logo en dito huisstijl, dat stond Ecomare voor ogen om het nieuwe decennium mee te beginnen. Na zo’n tien jaar was het tijd de uitingen te vernieuwen. Donderdagavond, tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst voor alle medewerkers en vrijwilligers van Stichting Texels Museum, werd de nieuwe stijl gepresenteerd. Met oude, herkenbare delen, maar toch heel anders.
Kleurig
De opdracht aan het reclamebureau luidde: “Geen nieuw logo, maar hetzelfde in een moderner jasje.” Met deze opdracht in gedachten is een nieuwe variant gemaakt. De eilandvorm met de lijnen eromheen zijn gebleven, maar de lijnen zijn dun en uitgevoerd in blauw (water) en beige (zand). Ook de letters van de naam Ecomare zijn gekleurd. Er is gekozen voor een natuurlijk kleurenpallet. Het onderschrift Natuurmuseum & Zeehondenopvang Texel geeft een extra toelichting wat Ecomare is.
Details
Het gekleurde lijnenspel komt steeds terug in de huisstijl en zorgt voor een zachte overgang tussen foto’s en tekstblokken. Het huisstijlhandboek is nog niet klaar, maar het is wel al duidelijk welke kant het op gaat. Voor de foto’s wordt zoveel mogelijk gekozen voor details, die prikkelen en intrigeren.
Geleidelijk
Ecomare wil geleidelijk overstappen op de nieuwe huisstijl. Het oude drukwerk wordt eerst opgemaakt voor er drukwerk in de nieuwe vorm wordt besteld. De komende tijd zullen er daarom wel al folders en advertenties in de nieuwe huisstijl worden gemaakt, maar staat het oude logo nog op het briefpapier en de enveloppen.